Het ontstaan van Capri en Scooterloods

In de jaren 90 is ParMak Import begonnen met het importeren van zijn eigen vuurwerklijn, China Red Fireworks en voertuigen. Dit waren onder andere ATV's (zoals quads en buggy's), Go-karts, minibikes en pitbikes. Later kwamen er ook scooters bij en vanuit een grote loods in Vijfhuizen werden de scooters en voertuigen aan de consument verkocht onder de merknaam PMI. Het merk PMI stond voor ParMak Import. Het grootste succes waren de bekende modellen de PMI Retro en de PMI Sixtees. Deze waren zo enorm populair dat andere importeurs zich ook begonnen te focussen op deze modellen. Denk aan de AGM New Flash (Santini San Remo) en de AGM Grande Retro (Santini Firenze). De tijd van de Retro en de Sixtees was op een gegeven moment beetje voorbij maar tot op de dag van vandaag zie je ze door heel Nederland rondrijden. In 2009 bracht Parmak Import een nieuw model op de Nederlandse markt. Je raadt het al, de Capri. Dit was een groot risico. Zijn de consumenten wel toe aan een nieuw model? 

De elegante Capri werd standaard geleverd met een verchroomde achterklapdrager, remhevels,achterlichtrand en emblemen. De velgen, voorvorkpoten en remklauw waren zilver. Het werd een groot succes. Iedereen was helemaal weg van het nieuwe model van PMI. De loods in Vijfhuizen werd alleen nog maar opslag en er werd een winkel geopend in Haarlem: Scootershop Parkwijk. Vanuit deze winkel werden niet alleen de geïmporteerde scooters verkocht maar ook grotere merken zoals Kymco, Sym, Tomos, Beta, Yamaha, Piaggio en Vespa. Vanaf 2012 werd de naam van Scootershop Parkwijk veranderd in Scooterloods Haarlem. 

De Capri scooter werd inmiddels geleverd in meerdere kleuren maar er was één nadeel. De verchroomde delen begonnen te corroderen als de scooter langere tijd buiten stond. Dit was niet de bedoeling. Scooterloods Haarlem werd de importeur van Capri en ging samen met de fabriek aan tafel zitten. De kwaliteit van de motor was goed maar goed was niet goed genoeg voor Scooterloods. Chrome delen die gaan roesten is ook niet de bedoeling. Alle mankementen, klein en groot werden besproken. De merknaam PMI kwam te vervallen en het merk werd Capri. De vernieuwde Capri ging de Capri Classic heten en het resultaat was boven onze verwachtingen. De Capri kreeg een facelift. Zo werden de voorkap en knipperlichten in een nieuw jasje gestoken, de treeplank werd meegespoten in kleur en motorisch zijn er flink wat aanpassingen gedaan. Tegenwoordig is er ook een uitgebreider model. De Capri Deluxe, deze heeft standaard LED dagrij verlichting, een comfortabel duo zadel en een USB aansluiting.